maandag 15 februari 2010

Voorstel vervoer Roemenie/Transsylvania, eigen camionette: totaal 155euro pp.

Aan al diegenen die al op de hoogte zijn van de zomerstage in Roemenie en goesting hebben om zich morgen ineens in te schrijven, voorstel vervoer heen/terug Transsylvania:

Ik heb prijs gevraagd om een camionette oftewel "een buske", te huren voor 9personen, en werd me net bevestigd dat dat 825,70euro is.  Inclusief:
- basis verzekering materiele schade en diefstal wagen (zonder inhoud)
- onbeperkt aantal kilometers, toegestaan naar alle landen van de Europese Gemeenschap
- airco

- cd speler :-)

- etc.

Interessant dacht ik.  Lees: goekoper dan vliegtuig of trein.  Want, reken op bv. 8 inzittenden (en dan in 't beste geval wordt er nog zo'n kamionet gehuurd voor nog eens bv. 8 deelnemers), dan betalen we elk
1) 103euro pp. voor de huur.  (92euro in geval van 9personen)

2) 12,10 gedeeld door 8 = 1,5euro pp. voor toelaten meer dan 1 chauffeur (aantal chauffeurs is dan onbeperkt, enkel namen + kopie rijbewijs door te geven).

3) +- 2x200euro voor diesel, de hele heen-en-weer-rit = 50euro pp. (45euro igv 9personen)

Totaal: +-155euro pp. all in.  (of 139euro igv 9personen)

(corrigeer gerust moest ik iets over 't hoofd zien).

 

In dat geval zouden we donderdag avond 1 juli moeten vertrekken, om vrijdagavond toe te komen (reken 18 a 20uur rijden, zonder overnachting = slapen in de auto).  Terug zondag avond 11 juli (vertrekken uit Roemenie zaterdag avond).

Voordeel is enerzijds de prijs (goedkoopste vervoer), en anderzijds dat we terplaatse ook ineens een voertuig hebben.  Wisper heeft echter ook transport ter plaatse voorzien inclusief in de cursusprijs.  Ik ga vrijblijvend vragen of het voorzien van de kamionet invloed kan/mag hebben op onze te betalen prijs (gezien zij dan dus eventueel geen extra voertuig dienen te voorzien), maar laten we daar niet van uit gaan. 

Nog een voordeel: eigen muziek onderweg :-) 

en 't is altijd fun zo'n buske als ge 't mij vraagt.

Nadeel is eventueel het zelf 20uur rijden en reeds donderdagavond vertrekken ipv vrijdagochtend.  Persoonlijk vind ik dat niet erg, en van een aantal andere deelnemers weet ik al dat zij het ook zien zitten te rijden.
De niet-chauffeurs kunnen dan gerust de hele rit knorren ;-)

Ik heb dit voorstel reeds concreet ge-emaild naar een acht-tal deelnemers-vrienden die hopelijk meegaan, met positieve reacties.  Mogelijk een buske vol.  Meer nog, ik heb al 1 buske geboekt (want handig: annuleren voor 28juni kost nul euro).  Indien nog anderen ook geinteresseerd zijn in deze formule, reageer dan via de blog.  Als er genoeg interesse is, kunnen we een 2e buske huren.  (Ik zal hier af en toe een update zetten qua aantal geinteresseerde deelnemers).

Als de meerderheid van de deelnemers dit een fijne formule vindt, dan rijden we ineens "in caravaan" op, iedereen tegelijk daar, en dan zitten we bovendien ter plaatse ineens met 2 camionettes ter beschikking.  Uiteraard geen must.


Vanaf morgen kunnen we inschrijven voor de cursus.  Van zodra er 14 deelnemers zijn, zijn we zeker dat het doorgaat versta ik, en kunnen we alles definitief regelen.

groeten,
katrien

2 opmerkingen:

Joris zei

Hallo!

Ik schreef mij vandaag ook in voor deze muziekstage. Ik ben ook te vinden voor het vervoer met een busje. Ik deed het al twee keer om naar Hongarije te rijden, en dat viel twee keer goed mee! En vooral, het is inderdaad de goedkoopste manier.

Ik dacht wel om wat langer te blijven, en bijvoorbeeld de hoofdstad Boekarest of andere plaatsen aan te doen. Ik weet niet of er dat nog zouden willen doen? Het is natuurlijk wel zo dat dat het vervoer per busje wat ingewikkelder maakt... Maar goed, we zien wel!

Groetjes,
Joris

Evelyn zei

Hey Joris,

Ik zie dat ook wel zitten om daarna nog wat verder te reizen(misschien kunnen we eens kijken of we toevallig geen buske kunnen vullen met mensen die dit ook nog zien zitten). In afwachting van de verder reisplannen heb ik me toch al ingeschreven voor het2de buske

Groetjes
Evelyn